Obchodní podmínky
- 1. Úvodní ustanovení
- 2. Uzavření kupní smlouvy
- 3. Práva a povinnosti smluvních stran
- 4. Odstoupení od smlouvy
- 5. Platební podmínky a přechod vlastnického práva
- 6. Práva z vadného plnění - reklamace
- 7. Ochrana osobních údajů
- 8. Závěrečná ujednání
- 9. Velkoobchodní podmínky
1. Úvodní ustanovení
1.1 V souladu s ustanovením §1751 odst.1 zák. č. 89/2012 Sb. (Občanský zákoník) v platném znění vydává obchodní společnost Designfoods s.r.o. tyto obchodní podmínky, jež jsou nedílnou součástí kupní smlouvy, uzavřené mezi:
obchodní společností Designfoods s.r.o. se sídlem Leštinská 2443/30, 789 01 Zábřeh , IČ: 27842762, objednavky@viadelicia.cz, tel. 583 455 081, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 43276, (dále jen prodávající) na straně jedné a kupujícím na straně druhé.
1.2 Kupujícím je fyzická nebo právnická osoba, která uzavírá s prodávajícím kupní smlouvu prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího umístěného na internetové adrese www.viadelicia.cz (dále jen eshop).
1.3 Je-li kupujícím spotřebitel dle § 419 zák. 89/2012 Sb., řídí se vztahy neupravené těmito smluvními podmínkami zákonem č. 89/2012 Sb. Jedná-li kupující při objednávání / nákupu zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání, řídí se vztahy neupravené těmito smluvními podmínkami zákonem č. 89/2012 Sb., přičemž se neužijí ustanovení § 2158 - § 2174.
1.4 Kupující odesláním nabídky na uzavření smlouvy (objednávky) potvrzuje, že se seznámil s úplným zněním těchto obchodních podmínek, že rozumí veškerým jejím ustanovením a že s nimi v plné míře souhlasí.
1.5 Prodávající je oprávněn kdykoliv změnit znění těchto obchodních podmínek. Kupující je vázán zněním smluvních podmínek aktuálním v okamžiku uzavření kupní smlouvy.
2. Uzavření kupní smlouvy
2.1 Kupující vybráním zboží z nabídky prodávajícího a jeho následným objednáním (prostřednictvím vyplnění objednávkového formuláře) podává prodávajícímu návrh na uzavření kupní smlouvy. Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím je uzavřena okamžikem akceptace tohoto návrhu, tedy potvrzením objednávky ze strany prodávajícího odeslaným na emailovou adresu kupujícího. V případě, že k takovémuto potvrzení ze strany prodávajícího nedojde, kupní smlouva nebyla uzavřena.
2.2 Objednávkový formulář obsahuje zejména označení zboží, cenu zboží, způsob a cenu dopravy zboží, odkaz na všeobecné obchodní podmínky a prostor pro vyplnění identifikačních údajů kupujícího.
2.3 Identifikační údaje kupujícího jsou zejména jeho jméno a příjmení, případně název obchodní společnosti, bydliště či sídlo, datum narození či IČ, dále pak emailová adresa, kontaktní telefon, případně doručovací adresa.
2.4 Cena veškerého zboží nabízené na eshopu prodávajícího je uváděna včetně DPH i všech poplatků s prodejem souvisejících (s výjimkou ceny za poštovné a balné, která je uvedena samostatně). Cena zboží je platná po dobu jejího zveřejnění v eshopu prodávajícího.
2.5 Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění veškerých náležitostí objednávkového formuláře, včetně souhlasu se zněním těchto obchodních podmínek.
2.6 Kupující je srozuměn s tím, že prodávající není povinen uzavřít s kupujícím kupní smlouvu na veškeré zboží uvedené v eshopu prodávajícího, tj. že vystavení zboží v eshopu prodávajícího není nabídkou k uzavření smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 obč. zák.
2.7 Veškeré skutečnosti uváděné kupujícím do poznámky v objednávkovém formuláři jsou součástí uzavřené kupní smlouvy, budou-li ze strany prodávajícího bezvýhradně akceptovány. Nedojde-li k bezvýhradné akceptaci objednávky kupujícího prodávajícím, kupní smlouva nebyla uzavřena. Je-li pro prodávajícího některý z požadavků kupujícího akceptovatelný, pak prodávající zašle kupujícímu nový návrh na uzavření smlouvy. Bude-li ze strany kupujícího nový návrh prodávajícího bezvýhradně akceptován, dojde k uzavření kupní smlouvy.
2.8 Prodávající je oprávněn při okolnostech hodných zřetele před potvrzením objednávky a tedy uzavřením kupní smlouvy požádat kupujícího o telefonické či písemné potvrzení jeho objednávky.
2.9 Kupující bere na vědomí, že při nákupu balíčku obsahující alkoholický nápoj, mu bude zásilka zaslaná do vlastních rukou, s nutností prokázat se dokladem o plnoletosti.
3. Práva a povinnosti smluvních stran
3.1 Uzavřením kupní smlouvy vzniká prodávajícímu povinnost dodat kupujícímu objednané zboží a kupujícímu povinnost za toto zboží zaplatit sjednanou cenu.
3.2 Kupující je povinen převzít zboží objednané a dodané v souladu s kupní smlouvou a těmito obchodními podmínkami.
3.3 Pokud kupující zvolí platbu předem (např. bankovním převodem) a platba nebude připsána na účet prodávajícího do 11 dnů od potvrzení objednávky, bude objednávka automaticky stornována.
3.4 Pokud si kupující zásilku nevyzvedne a ta se vrátí zpět prodávajícímu, má kupující možnost požádat o opětovné zaslání. Opětovné odeslání je možné pouze po úhradě nového poštovného. Pokud si kupující nepřeje opětovné zaslání, bude mu vrácena kupní cena zboží, avšak bez nákladů na původní dopravu.
3.5 V případě, že je nezbytné z důvodů na straně kupujícího doručit zboží jiným způsobem, než bylo sjednáno, je prodávající oprávněn požadovat po kupujícím úhradu dodatečných nákladů spojených s touto změnou.
4. Odstoupení od smlouvy
Formulář pro odstoupení od smlouvy
4.1 Kupující, který je spotřebitelem, má právo do 14 dnů od převzetí zboží odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu.
4.2 Lhůta pro odstoupení běží ode dne převzetí zboží, a to:
- v případě jedné objednávky jednoho produktu – ode dne převzetí zboží,
- v případě objednávky více produktů dodávaných samostatně – ode dne převzetí posledního kusu zboží,
- v případě opakované dodávky zboží – ode dne převzetí první dodávky.
4.3 Kupující nemůže odstoupit od smlouvy v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku, zejména pokud jde o:
- zboží, které bylo rozbaleno a nelze ho vrátit z hygienických důvodů (např. potraviny s porušeným obalem),
- zboží, které bylo vyrobeno nebo upraveno na přání kupujícího,
- zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo bylo po dodání nevratně smícháno s jiným zbožím.
4.4 Pokud kupující odstoupí od smlouvy, musí zboží odeslat zpět prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení.
4.5 Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud s ním nakládal jinak, než bylo nutné k obeznámení se s jeho povahou a vlastnostmi.
4.6 Náklady na vrácení zboží prodávajícímu nese kupující.
4.7 Prodávající vrátí kupujícímu všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, s výjimkou případů, kdy kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob doručení nabízený prodávajícím. V takovém případě se náhrada nákladů na dodání vztahuje pouze na nejlevnější nabízenou variantu.
4.8 Prodávající není povinen vrátit kupujícímu peněžní prostředky dříve, než obdrží vrácené zboží nebo než kupující prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
4.9 Pokud kupující odstoupí od smlouvy, ale neodešle zboží zpět ve stanovené lhůtě, ztrácí nárok na vrácení kupní ceny.
4.10 Prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy do okamžiku převzetí zboží kupujícím, pokud dojde k okolnostem, které znemožňují dodání objednaného zboží.
5. Platební podmínky a přechod vlastnického práva
5.1 Kupující není povinen hradit prodávajícímu zálohu na objednané zboží, s výjimkou případů výslovně v objednávce dohodnutých.
5.2 Zboží bude kupujícímu dodáno na požadovanou adresu / předáno na výdejním místě oproti zaplacení celé kupní ceny včetně nákladů na doručení. Kupní cena je splatná v okamžiku převzetí zboží.
5.2.1 Seznam výdejních míst:
- Provozovna Via Delicia - Designfoods s.r.o., Leštinská 2443/30, 789 01 Zábřeh, IČO: 27842762, DIČ: CZ27842762
- Expediční sklad Via Delicia - REPARTO Zábřeh s.r.o., Nám. Míru 14/23, 789 83 Loštice, IČO: 29394431, DIČ: CZ29394431
5.3 K převodu vlastnického práva k objednanému zboží z prodávajícího na kupujícího dochází až úplným uhrazením kupní ceny včetně nákladů na doručení.
5.4 Kupující výslovně souhlasí s možností zaslání daňového dokladu v elektronické podobě (namísto dokladu v písemné formě) na jeho emailovou adresu.
6. Práva z vadného plnění - reklamace
6.1. Uplatnění reklamace
Kupující může reklamaci uplatnit písemně na e-mailovou adresu objednavky@viadelicia.cz. Reklamace musí obsahovat:
- číslo objednávky,
- popis závady nebo důvod reklamace,
- fotografie stavu zboží
Prodávající potvrdí přijetí reklamace a bude ji řešit co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů od jejího uplatnění.
6.2. Práva kupujícího z vadného plnění
Kupující má právo uplatnit reklamaci, pokud:
- zboží bylo doručeno poškozené (rozbitá sklenice apod.),
- zboží má vadu (je zkažené, plesnivé, má jinou chuť apod.),
- zboží neodpovídá objednávce (byl dodán jiný produkt či nějaký produkt chybí).
V případě oprávněné reklamace může kupující požadovat:
- zaslání chybějícího kusu,
- vrácení kupní ceny zpět na účet,
- vystavení poukazu na další nákup v hodnotě reklamovaného zboží (po dohodě s kupujícím).
Použití poukazu místo vrácení peněz nebo výměny je možné jen se souhlasem kupujícího.
6.3. Reklamační scénáře a jejich řešení
(a) Poškozené nebo rozbité zboží v balíku
- Kupující oznámí poškození nejpozději do 3 dnů od převzetí zásilky.
- Pokud došlo k viditelnému poškození při přepravě, je nutné zaslat fotografie balíku i produktu.
- Kupující si může vybrat vrácení peněz nebo vystavení poukazu na další nákup v hodnotě poškozeného produktu.
(b) Chybná expedice – zaměněný produkt
- Pokud kupující obdrží jiný produkt, než si objednal, prodávající mu bezplatně zašle správný produkt.
- Produkt, který kupující obdržel navíc, si může ponechat se slevou 25 % z jeho prodejní ceny.
- Pokud si ho kupující ponechat nechce, může jej na vlastní náklady vrátit zpět prodávajícímu.
(c) Chybějící produkt v objednávce
- Pokud v dodané objednávce některý produkt zcela chybí, kupující tuto skutečnost oznámí nejpozději do 3 dnů od převzetí zásilky.
- Po ověření chyby bude kupujícímu nabídnuta možnost doposlání chybějícího produktu nebo vrácení odpovídající částky na účet.
- Pokud si kupující vybere vrácení peněz, bude částka odeslána do 5 pracovních dnů od potvrzení reklamace.
6.4. Vyřízení reklamace
- Prodávající rozhodne o reklamaci bez zbytečného odkladu, ve složitějších případech do tří pracovních dnů od potvrzení reklamace.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
- Pokud reklamace nebude vyřízena do 30 dnů, má kupující právo na vrácení peněz.
7. Ochrana osobních údajů
8. Závěrečná ujednání
8.1 Veškeré vztahy těmito smluvními podmínkami neupravené se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku jakož i dalšími souvisejícími právními předpisy.
8.2 V případě, že jakékoliv ustanovení těchto obchodních podmínek bude shledáno neplatným, nebude tím dotčena platnost respektive účinnost ostatních ustanovení těchto obchodních podmínek.
8.3 Je-li mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena tzv. rámcová kupní smlouva, jejímž obsahem jsou práva a povinnosti stran smlouvy při opakovaném uzavírání kupní smlouvy, veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím obsažená v této rámcové kupní smlouvě, mají přednost před ustanoveními těchto smluvních podmínek, se kterými jsou v rozporu.
8.4 Pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů vzniklých z kupní smlouvy je kompetentní Česká obchodní inspekce, www.coi.cz (Štěpánská 567/15, 120 000 Praha 2).